Voor conventies en events heeft Dutch20 enkele voorgeschreven avonturen gemaakt. Deze zijn beschikbaar voor Gamemasters om te runnen of inspiratie uit op te doen.
De voorgeschreven avonturen zijn geschreven en getest zodat ze voldoen aan enkele kern-principes die wij naar voren willen zien komen tijdens een introductie sessie D&D.
De kern-principes zijn als volgt:
- Dobbelstenen rollen
- Interactie spelers onderling als character
- Interactie met NPC’s
- Combat
- Eventueel een puzzel
- Tijdsgebondenheid (het moet binnen circa 1.5 uur te spelen zijn.)
Hieronder vind je de huidige avonturen en mappen.
Tragedie in de Zonnekerk
Er is iets vreemds aan de hand met de Zonnekerk. Om de waarheid van deze tragedie te achterhalen, zullen de avonturiers hun detectivehoed moeten opzetten.
Tot op de Bodem
De bewoners van eiland Splits zijn het helemaal zat. Al maanden worden ze geteisterd door Visvolkbandieten die hun spullen roven en terreur veroorzaken. Ze hebben de hulp van avonturiers nodig om hier een einde aan te brengen.
De Stad Onder de Golven
Na een schipbreuk komen de spelers in een onderwaterstad vast te zitten. Het is aan de avonturiers om een weg naar buiten te vinden. Hierbij zal er gebruik moeten worden gemaakt van gezond verstand en de oude vertrouwde vuisten.
De ijzingwekkende Klim
De spelers zullen een tocht vol gevaren moeten doorstaan om voor de dorpspriester Vabor Ezring een kristallen roos te vinden in het Doorngebergte.
Benieuwd wat ze te wachten staan?
De Zwijnenburg Karavaan
Lynene Greywind heeft de spelers ingehuurd om twee wagens met goederen en enkele mensen naar Zwijnenburg te brengen. De tocht lijkt makkelijk genoeg, maar je weet maar nooit!